torsdag 22 augusti 2013

"Min sanning är en annan än Littorins"

Läs gärna denna debattartikel från gårdagens Aftonbladet/Debatt. Den är väl värd att läsa.

Det är väldigt bra att Aftonbladet tar in den.  Men -  jag misstänker (exempelvis) att de under debatten om "Call Girl" inte skulle ha tagit in en artikel med rubriken "Min sanning är en annan än Palmefamiljens", skriven av den kvinna som berättat hur hon i mitten av 1970-talet som minderårig utnyttjades av Olof Palme.

Ibland kan det selektivt, mycket selektivt, uppstå små hål i tystnadens mur.  Det är bra.  Men jag hoppas (naivt nog) att jag får vara med om när muren raseras...

1 kommentar:

Anonym sa...

Dessa kvinnor är alltid på lägre nivå i samhället Erik. Det är alltid de "högre" som har rätt mot de "lägre". Finns många exempel på det inte minst Catrin da costa. Jag vill inte uttala mig om folk är skyldiga eller inte för det vet jag inte. Vad jag däremot vet är att Åklagare Anders Helins uttalande om alla de vittnen som ville i rättegången säger allt om gatuflickornas status i samhället. När han fick dessa vittnen sa han "Jag vill inte ha en massa fladdriga vittnen". Och det kom från åklagaren.

Men tillbaka till Littorin. Självklart har han rätt att försvara sig om han blir anklagade men inte genom att sitta där ensam utan att bli emotsagd överhuvudtaget.

Om vi vänder på det. Säg att "Anna" ville ställa upp tror ni då det fanns en möjlighet i världen att hon skulle få sitta där ensam i TV och ta sin story. No way. Nu var det ju än värre än så tydligen för de hade inte ens tagit kontakt med henne. Det luktar riktigt unket *

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...