fredag 20 december 2013

Pessimistiska tankar

I går satt jag på ett bibliotekscafé och läste Åsa Schwarz thriller Och fjättra Lilith i kedjor (2005). Det var en omläsning, jag har läst den en gång förut:  På sätt och vis är den riktigt intressant.

Men då  -och alldeles oavsett boken - började jag också att tänka,  och fick de mest pessimistiska tankar om mitt bloggande.

Jag har skrivit meningsfulla blogginlägg och meningslösa dito. Jag har skrivit och skrivit sedan 2007. Men, i cyberrymden kan ingen höra dig skrika, eller rättare sagt, skriken är inte speciellt effektiva.

Och jag skulle bli förvånad om det samlade resultatet av mitt skrivande ligger speciellt långt ifrån plus minus noll.

/Suckar resignerat./

1 kommentar:

Verutschkow sa...

Men besöksantalet på din blogg är väl rätt OK ...

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...