lördag 30 april 2016

En gissningslek

Den här melodin är inte speciellt märkvärdig. Men jag misstänker att del av de som är i ungefär min ålder (plus minus ett antal år) kanske minns att de har hört den i ett specifikt sammanhang utan att kunna placera i vilket sammanhang det är.

Jag har själv hört den en massa gånger för länge sedan utan att då veta vad den hette. Men i vilket sammanhang hörde jag den?

Jag lägger ut den nu och ger svaret om en tid .... fast ni får gärna gissa innan dess.
----------------------------------
TILLÄGG
Det gick snabbare än jag trodde att lista ut frågan här. Snabbast gick det på en nostalgisida på Facebook.

Det är alltså signaturmelodin till Kvällstoppen, som sändes mellan 1962 och 1975. Det var i princip en försäljningslista med de mest sålda skivorna.

Inser förresten också att melodin jag länkade till tydligen handlar om striptease, eller så sägs det.

Hade inte en tanke på det, tänkte kanske att ordet "Stripper" kunde betyda flera saker. /Borde jag rodna generat nu?/ Ja, det är ju ett lite konstigt val av låt som permanent signaturmelodi för en skivlista. Kan man tycka...

3 kommentarer:

Anonym sa...

kvällstoppen

Anonym sa...

Signaturmelodin till kvällstoppen.

Erik Rodenborg sa...

Det gick snabbare än jag trodde. Men snabbast gick det på en nostalgisida på Facebook. Det är alltså signaturmelodin till Kvällstoppen, som sändes mellan 1962 och 1975. Det var i princip en försäljningslista med de mest sålda skivorna. https://sv.wikipedia.org/wiki/Kv%C3%A4llstoppen

Universum - både mystiskt och skrämmande...

James Webb-teleskopet har tidigare visat bilder av galaxer så tidsmässigt nära den förmodade tidpunkten för Big Bang,  som är så stora att...