onsdag 19 december 2012

Då skulle man ha anledning att oroa sig

Man skriver några inlägg på nätet, som är lite aggressiva, tycker man, men berättigade

Man tänker att nu tvålade jag i alla fall till den och den idioten.

Sedan upptäcker man att man ligger i sängen. Funderar på vad det nu var jag la ut på nätet och stelnar till av fasa. Tänker att jag nu kommer att förlora 90 procent av mina vänner, bli blockerad på alla anständiga sajter, och möjligen bli fälld för förtal.

Men så inser man lättad- det var ju bara en dröm. Därtill en ovanligt ologisk och korkad sådan.

Några timmar senare sätter man sig vid datorn och upptäcker att alla de ohemula inläggen man endast drömde att man lade dit faktiskt finns där ... ändå...

--------------------------------------------------------
Tillägg. Nej, det har alltså inte hänt. Det var bara en bisarr tankelek.Det hela byggde på en idé som fanns i huvudet när jag vaknade. Jag minns inte om idén i sin tur byggde på en dröm, men det kan ha funnits en sådan, eftersom temat som sagt fanns i huvudet när jag vaknade.

Inga kommentarer:

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...