söndag 25 oktober 2015

Bimbo

Otrohet och svartsjuka är ju ett vanligt tema i populärmusiken. Men denna sång av Lambretta är nog nästan oöverträffad i sin intensitet.

I länken ovan kan man både höra och se Lambrettas officiella musikvideo till "Bimbo". Den är riktigt imponerande.

Lägg märke till skillnaden mellan sången och videon. I sången riktas aggressiviteten mest mot älskarinnan, men i videon riktas den mer mot den i sanning patetiska otrogne mannen. Som får möta sitt öde när videon närmar sig sitt slut.

En intensiv video till en intensiv sång. Som jag inte hört på länge innan jag nyligen hittade den på min favoritsida på nätet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja får jag "konkurrenter" så kanske jag ropar på Anna1 som kommer att slå ner allt motstånd!

Erik Rodenborg sa...

;-)

Men å andra sidan har du ju inga konkurrenter, vem skulle kunna konkurrera med dig?

Verutschkow sa...

Inser att jag äger en LambrettaCD (rea förstås), att det är väldigt
mycket LINDA SUNDBLAD och att jag nog fann musiken rätt slätstruken.
Det är alltså inte CDn med BIMBO jag talar om utan den som kom 1999
och heter Breakfast.

https://www.youtube.com/watch?v=axD_VzmSojs

Men, helt överraskande avslutas plattan med en stråkstänkt ballad ...

Erik Rodenborg sa...

Den enda CD av Lambretta jag hört är faktist den från 2001.

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...