torsdag 28 maj 2015

Tillägnad NoBoyToy

När jag tittade runt lite på Creedence-låtar upptäckte jag Joan Jetts version av "Have you ever seen the rain".

Och eftersom jag vet att en av de mest dynamiskt fascinerande bloggare jag någonsin stött på, nämligen NoBoyToy (NBT) formligen älskar Joan Jett passar jag på att lägga ut den, som en hyllning till hennes - just det- fascinerande blogg.

I väntan på att jag ska fundera färdigt över karaktären på min blogg, som just nu inte är någon riktig blogg eftersom den inte går att kommentera, tycker jag att det är lämpligt att en post som är tillägnad NBT ligger överst.

Jag håller alls inte alltid med henne, men hon är verkligen en frisk fläkt, vilket bland annat visas av att hon kan reta gallfeber på många, som inte tål en feminism som är kraftigare än en mellanmjölksvariant.....

Så kan jag på detta sätt passa på att tacka för många fascinerande provokativa men inspirerande läsupplevelser genom åren...

Inga kommentarer:

Påskfirandet - den kusliga bakgrunden

Långfredag....  Dagen då man ska fira hur "Guds son" offrades och torterades ihjäl för 2000 år sedan.  Många vet dock inte bakgrun...