lördag 27 april 2019

Greta Thunberg

Ja, jag har förstås hört mycket om Greta Thunberg, och jag har hört korta snuttar av intervjuer med henne. Och, ja, jag tycker att hon har rätt, helt rätt.

Men konstigt nog har jag inte hört ett enda tal av henne. Nu har jag det. Ni kan lyssna på det här.

Det hon säger är förstås samma sak som andra sagt. Många gånger. Men hon säger det med en klarhet och en kraft som är helt unik.

Hon är tveklöst den person som just nu gör mest nytta i världen,

Så klicka på länken ovan och hör henne.

Som hon säger - i det här fallet är situationen precis så svartvit som vi har  lärt oss att världen inte är.

Något att inte bara tänka på. 

Inga kommentarer:

Langoljärerna

Den kanske mest fascinerande, och en av de mest skrämmande, av Stephen Kings berättelser är nog  "Langoljärerna". Jag läste den n...