lördag 13 april 2019

Julian Assange

Om Julian Assange/Wikileaks. Jag är helt emot att Assange utlämnas till USA;  jag är helt emot USA:s kampanj för att krossa Wikileaks; jag är helt för att Chelsea Maning släpps (hon är häktad för att hon vägrat vittna mot Assange); jag är helt för att anklagelserna mot Snowden släpps.

Men anklagelserna mot Assange om sexuella övergrepp är en annan fråga. Man måste kunna hålla isär saker och ting. Det finns inga som. helst belägg för att de kvinnor som anmälde Assange var eller är agenter för USA-imperialismen. Det förekommer en hetskampanj mot dessa kvinnor som är totalt motbjudande

Inga kommentarer:

Funderingar om trans...

Jag är inte emot den nyligen antagna lagen för att jag är emot transsexuella. Tvärtom. Under stora delar av mitt liv har jag själv uppfattat...