lördag 22 september 2018

Fri UFO-association

Länkar till låten Crystal Light från UFO:s LP Phenomenon från 1974.

Köpte LP:n nån gång i mitten av 70-talet, och kom plötsligt att tänka på den när jag just nu läser Whitley Striebers bok "Närkontakt", som jag senast läste 1989.

Jag läste den i Växjö någon gång i  början av juni detta år, en eller två dagar innan jag skulle åka tillbaks till Stockholm. Jag saknade nyckel till lägenheten jag bodde i, och medan jag väntade på en parkbänk läste jag nästan ut Striebers bok.

Jag minns att jag blev fascinerad, men minns inga detaljer. Nu tänker jag ta reda på vad som gjorde mig så fascinerad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

https://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_Doctor_(UFO_song)

https://www.youtube.com/watch?v=TDRHuVqO1dE
Doctor Doctor- UFO (Studio Version)

Från samma platta ...

Erik Rodenborg sa...

Ja, jag minns den. Den var också bra.

Lisbet Garzias egenartade sekt

Kvinnligt inriktade religionsbildningar som betonar kvinnliga aspekter av det gudomliga har min sympati. Men det gäller inte nödvändigtvi...