söndag 11 november 2012

Södertäljeflickan

Idag sände P3 Dokumentär ett program av Emma Janke om Södertäljefallet 1992 - 94. Jag måste medge att jag var lite skeptisk när jag fick reda på att det skulle komma, men jag blev positivt överraskad.

Det är INTE ett förnekarprogram. Det är ett fint hållet program där olika synpunkter får komma till tals. Det är respektfullt och nyanserat.

Det finns förstås saker som jag skulle vilja se skildrat på ett annat sätt, men det är som sagt mycket bättre än vad jag hade vågat hoppas.

Den som vill lyssna på det i efterhand kan göra det här.

1 kommentar:

Shed Light sa...

Bra att du tipsade om det här, jag hade missat det annars.
Det var ett bra program.

Idag har man bara några klick bort på nätet just det som man då förnekade fanns i Stockholmsutredningen.

Dessutom har man nu börjat prata om hur husdjur, mest hundar, används både som utpressning och som varelser att begå övergrepp på.
Det tänkte man inte alls på, på den tiden.
Det var symptomatisk att det var just ett hot mot hunden som var upprinnelsen till allt.

Universum - både mystiskt och skrämmande...

James Webb-teleskopet har tidigare visat bilder av galaxer så tidsmässigt nära den förmodade tidpunkten för Big Bang,  som är så stora att...