måndag 10 juni 2024

Preliminär valkommentar

Det nyssnazistiska SD:s närmast kusliga segertåg tycks ha kommit till vägs ände. 

Att MP gått så starkt framåt är förhoppningsvis ett tecken på att fler och fler börjar inse att klimatet ÄR den absolut viktigaste frågan, alla kategorier. 

Dessutom var det en förvånansvärt stark, glädjande, vänstervåg även i övrigt. Det är också en föraning om vad som troligen kommer att hända vid nästa riksdagsval. 

Själv röstade jag på Vänsterpartiet, på vallokalen i Hovsjö

2 kommentarer:

Verutschkow sa...

Hur dags på dagen skedde det för dig ? Själv var jag uppe väldigt tidigt i mitt
närområde. Inga köer och inga tröttsamma valsedelsutdelare. Och så valvaka på
kvällen ...

Erik Rodenborg sa...

Jag röstade på eftermiddagen. Jag såg inte på valvakan, men någon gång på förnatten kollade jag på tidningarnas webbsidor.

Efter Nasrallahs död

De "segrar" som Israels krigsmakt vinner kommer inte att kompensera det faktum att den israeliska staten som ett resultat av sina ...