söndag 18 augusti 2019

Borttaget inlägg i BDSM-debatten

Skrev ett inlägg där jag vågade mig på att gå in i den inflammerade BDSM-debatten.

Jag såg inget direkt fel med det, men på något sätt var jag inte nöjd med det jag skrev. Jag kanske återkommer i någon annan form.

Nedan en bild på Leopold von Sacher-Masoch, som fått ge namnet till begreppet  "masochism". På sätt och vis är det nog lite missvisande, om man betänker att hans bok "Venus i päls" inte som många tror förespråkar manlig masochism; i slutet av den beskriver dess manlige huvudpersonen denna som "sjuk" - och föreslår bisarrt nog istället manlig sadism som ett lämpligare alternativ....

Mer om detta här.

Inga kommentarer:

Parabol om den nya könslagen

Parabol är en intressant och läsvärd tidskrift som startats av Kajsa Ekis Ekman. I det senaste numret finns en debattartikel som på ett grun...