fredag 5 augusti 2016

Yummy, Yummy, Yummy

Jag var tretton år 1968, och då var jag faktiskt ganska förtjust i den här sången av gruppen Ohio Express.

Trots att den inte lyckades så vidare på Tio i Topp. En trettondeplats den 10 augusti 1968. Och dessutom verkar den aldrig kommit in på Kvällstoppen.

Konstigt, ser jag fel nånstans? Jag minns den faktiskt som en hitlåt. Tyckte jag SÅ bra om den så jag uppfattade den som en hitlåt trots att den bara nådde en trettondeplats på Tio i Topp en ynka vecka i augusti?

Faktiskt lite mystiskt.

2 kommentarer:

Verutschkow sa...

https://www.flickr.com/photos/bradley_loos/6454303061

BUBBLEGUM MUSIC IS THE NAKED TRUTH ...

1910 Fruitgum Co var nog det mest kommersiellt framgångsrika bandet
i genren, åtminstone i Sverige ...

Erik Rodenborg sa...

Ja, Sinom Says var ju en stor hit våren 1968. Men jag tycker nog att Yummy, Yummy, Yummy var bättre....

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...