lördag 16 juli 2011

I natt jag drömde.....

... något som jag faktiskt aldrig drömt förut.

Jag drömde att jag var anställd i någon form av projekt som skulle undersöka gamla (övergivna?) studentrum för att leta efter klotter.

Grundidén var att många studenter klottrade ner en del av sina tankar på skrivbord, väggar och så och att det kunna ge intressant information att analysera detta.

Nu när jag är vaken och tänker efter lite inser jag att även om en del studenter händelsevis skulle klottra på sina rum skulle de med stor sannolikhet ta bort det inför besiktningen och om de inte gjorde det skulle säkert bostadsföretaget ta bort det tills nästa hyresgäst kommer.

Men i drömmen kändes det ganska så spännande.

Inga kommentarer:

Parabol om den nya könslagen

Parabol är en intressant och läsvärd tidskrift som startats av Kajsa Ekis Ekman. I det senaste numret finns en debattartikel som på ett grun...