tisdag 26 februari 2008

Tillägg till "Möte vid Västerbroplan"

Jag skrev denna berättelse den 12 april 2006 och lade ut den på min hemsida. Någon dag senare gick jag till den plats där mötet ägde rum, 36 år tidigare. En del var ändrat, men jag mindes mycket klart var jag och bilen hade stått.

Jag gick försiktigt fram mot det ställe där bilen stått, och, med stor vånda, gick jag ut på gatan och ställde mig exakt på det ställe där bilen stod vid detta möte våren 1970.

Jag står ute på gatan, tiden verkar försvinna, jag är 15 år på nytt och inom mig skriker jag högre, högre, HÖGRE: "TA MIG MED, TA MIG MED, TA MIG MED"!

Inga kommentarer:

Kan stjärnor försvinna spårlöst?

Först trodde jag att denna artikel fanns på en pseudovetenskaplig webbsida. Den säger nämligen just att stjärnor plötsligt spårlöst kan ...