torsdag 8 september 2016

Ett nödvändigt tillägg...

Det har från båda sidor i den egenartade "debatten " jag skrev om nedan skrivits saker som fått en del att undra om jag så att säga "bytt sida" i debatten om principfrågor genom det förra inlägget.

Det är helt absurt.

Min kritik mot den person som anklagat Yakida.se för förtal har ingenting att göra med de principiella frågorna i debatten. Det handlar om att denna ofta hänsynslöst hänger ut och attackerar människor på ett mycket personligt sätt.

Det blir extra plågsamt för mig eftersom en av de människor som angrips och hängs ut är en person som jag tycker mycket om.

Parabol om den nya könslagen

Parabol är en intressant och läsvärd tidskrift som startats av Kajsa Ekis Ekman. I det senaste numret finns en debattartikel som på ett grun...