söndag 26 maj 2024

Det behöver inte vara hackers

Det verkar som om ett av mina gmail-konton är kopplat till ett Facebook-konto som jag inte längre använder. Från detta kommer hela tiden vänförslag från Facebook. Jag brukar ignorera dessa. Men så dök det upp ett vänförslag på en person jag känner till. 

Jag blev nyfiken. 

Så fort jag klickade på detta loggades jag ut från det fb-konto jag nu använder och loggades jag in på det fb-konto som var kopplat till detta gmail-konto. 

Det verkar ske även om jag klickar på andra vänförslag till detta konto.

Det finns hackers., och det händer till och från konstiga saker på min dator. Men det underliga som hänt just nu behöver inte alls vara ett resultat av hacker-aktivitet. Det kan vara ett exempel på hur fb-konton fungerar. 

Jag kommer i fortsättningen inte att klicka på några vänförslag från fb som jag får till denna specifika gmail-adress. Om jag då inte loggas över till det gamla fb-kontot kan jag se problemet som löst.


1 kommentar:

Verutschkow sa...

Din (o andras FB) lämnar en hel del i övrigt att önska ...

Erick Hernandez och Erik Domingo skall t ex vara "liknande namn".
Men det tycker väl ingen av oss ?

En privat skräckskola

I denna artikel ges ett skräckexempel på privatiserad utbildning, Den är från BBC som sände ett program om "Life Wirral School"...