söndag 17 augusti 2008

Motherwitch...

... har haft en av de mest fantastiska bloggar som funnits på nätet i Sverige. Hon har hårt och skoningslöst angripit övergrepp mot barn, förövarna och deras nätverk.

Nu säger hon att hon har blivit hotad och inte vågar fortsätta.

Samtidigt säger Marina, en annan bloggare med samma inriktning, att hon inte vågar fortsätta.

Det är en tragedi. Jag saknar nästan ord.

Motherwitch, Marina, och ett antal andra bloggare i anknytning till dessa, har varit ett reellt stöd för alla utsatta. De har svängt debatten på nätet i rätt riktning.

Innan Motherwitch dök upp var situationen på nätet oftast eländig och förövarna och deras försvarare dominerade "pedofildebatterna". Motherwitch kom som en stormvind, och drog med sig andra. Nu verkar de sluta, en efter en.

Jag förstår som sagt varför men finner det oerhört sorgligt.

TILLÄGG 18/8
Marina har redan omprövat sitt beslut, och meddelar att hon ska fortsätta!
Se hennes bloggar på Wordpress och Aftonbladet där det nu ser ganska så hoppfullt ut.

2 kommentarer:

Kjell-Åke Bjurkvist sa...

Ja du Erik, faen!
Jag kommer röja i det här och försöka få nn journalist att gräva fram, dessa vidrigheter. Allt stöd till Marina Å MW.
Håller helt med dig dom är verkligen duktiga i pedofildebatten..

Varma h..

Motherwitch sa...

Tack Kire för dina fina ord.

Det är nog just därför som jag ligger risigt till nu: för att jag inte vaktat mina ord, trampat på ömma tår m.m.

Jag ville verkligen bara få upp ett och annat öga för hur verkligheten ser ut. Jag gick hårt in för att lyfta på den unkna filten som ligger och mörklägger hela den förbannade pro-peddo klubben.

Genom att göra detta så kommer man ju närmare det faktiska problemet, dvs barns utsatthet. Att barn våldtas, filmas, fotas och sedan exploaters på webben är ett faktum. Inte ett litet och obetydligt problem. Utan ett stort och omfattande sådant.

Pedofilerna har naturligtvis försökt tona ner problemet. De har i prinicip använt sig av alla tillbuds stående medel, allt från hot till förlöjligande, lögner och hån. Men jag fortsatte mitt bloggande.

Tills nu. En bloggare blir mordhotad för sina kommentarer till en pedofil. Bloggarens namn, adress och telefonnummer läggs ut på webben. Av en "pedofilvän"..yeah right!!

Nu har det framkommit annat som gör att läget blivit ytterst allvarligt. Polisen är kontaktad. Imorgon besöker jag dom personligen.

Varm kram både till dig och KÅ
Motherwitch: http://blogg.aftonbladet.se/15013

Påskfirandet - den kusliga bakgrunden

Långfredag....  Dagen då man ska fira hur "Guds son" offrades och torterades ihjäl för 2000 år sedan.  Många vet dock inte bakgrun...