lördag 10 oktober 2020

Privatiseringens frukter...

Tre dagar i rad har vare sig min morgontidning, eller tidningar som distribueras senare (som Flamman) kommit.

Till sist får jag reda på att porten inte längre går att öppna med de elektroniska nycklar som  de som delar ut tidningar har. Däremot kommer räkningar. Jag trodde faktiskt att de som delar ut räkningar är samma personer som exempelvis de som delar. ut ex.vis tidskrifter man prenumererar på som inte kommer på morgonen men så är tydligen inte fallet.

Detta är ett oerhört slarv av det nya bostadsföretag vi har.

Jag är helt övertygad om att inte skulle ha hänt om. Telge Bostäder fortfarande vore ägare. De har en nära kontakt med de boende, och det var väldigt lätt att prata med dem,  och komma med klagomål -  de finns  alla vardagar på kontorstider  i ett s.k, hub-hus mitt i Hovsjö, där man också kan fika och det finns  aktivitet för ungdomar.

Om det var problem var det alltså lätt att nå dem och de fixade saker snabbt.

Nu har vi ett privatföretag som inte alls har den typen av kontakt. .

Telge Bostäder ägs av kommunen och dess ledning tillsätts av kommunfullmäktige. Och alla, säger alla partier utom Vänsterpartiet röstade  för att vi skulle säljas ut. Jag kommer aldrig att förlåta dom...

4 kommentarer:

Verutschkow sa...

https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/mansbro-koper-786-lagenheter-i-sodertalje/

Är det de här ? Aldrig hört talas om ...

Erik Rodenborg sa...

Ja, det är det...

Anonym sa...

https://www.flashback.org/t3274455

Verkar finnas andra problem i området ...

Erik Rodenborg sa...

Jo, men det är ändå ganska sällsynt ned mord i Hovsjö. Det har kanske varit två eller möjligen tre under den tid jag har bott här - och jag har bott här i snart 14 år. I vilket fall som hslst är Hovsjö knappast Midsummer....

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...