tisdag 16 juli 2024

Trots QAnon: Trump försvarade inte utsatta barn...

Det skulle endast kunna finnas ett skäl till att jag skulle hoppas på en valseger för Donald Trump. Och det vore om QAnon hade  haft rätt i att Trump har en hemlig mission att bekämpa förövarnätverk i den US-amerikanska samhällspyramidens topp.

Att sådana finns är jag nämligen helt säker på. Det finns det enorma mängder belägg för. Det mest utåt synliga är väl trafiken till Jeffrey Epsteins våldtäktsö, där barn regelbundet våldtogs.   

Dit for medlemmar i den US-amerikanska eliten i skytteltrafik, Inklusive, anmärkningsvärt nog,  Donald Trump.

Och det är bara isbergets topp.

Men det finns inte skymten av belägg för att Trump någonsin har haft en mission att rädda barn. Och av de filmer som finns från ön verkar Trump varit lika lyrisk som de andra makthavarna  över var som pågick på denna  ö.

Från QAnon-håll fick jag tidigt påståenden om att domarna för sexuella övergrepp mot barn mångdubblades efter att Trump fick makten. Men när jag kollade upp det visade det sig inte stämma alls.  

Trump vare sig stödde eller förnekade QAnons påståenden. Det är ganska självklart. Vilket han än skulle ha gjort skulle han ha förlorat röster.

Och hans målsättning var att vinna röster, för att få makt.  Inte att försvara utsatta barn.

Inga kommentarer:

Debunking Elon Musk

Elon Musk tillhör inte mina favoriter. För att uttrycka det försiktigt.  En av de saker jag retat mig på är att han på största allvar hävdat...