fredag 29 september 2023

Otäck mardröm med lyckligt slut

Jag vaknade ur en mycket konstig mardröm. 

Jag fick besök av två män som såg helt normala ut men som kom från yttre rymden. Deras uppgift var att teleportera mig till ett annat solsystem. Kanske rentav en annan galax.

För att göra det måste de vara ensamma med mig en någorlunda lång tid. Jag kunde inte berätta för andra om hotet (vem skulle tro mig?) så mitt hopp var att det större delen av tiden skulle vara folk i lägenheten som jag befann mig i. Tydligen var det inte möjligt för mig att lämna den.

Anledningen till att jag skulle teleporteras till denna främmande plats var att de båda männen ansåg att jag måste vittna i en rättegång av något slag. Vad jag skulle kunna säga i en rättegång långt bort i rymden framgick inte...

Jag var rädd för att teleporteras eftersom jag inte kände mig säker på att det längre skulle vara jag när jag kom tillbaks.

Jag hade genomgående tur,  för varje gång som jag kände att de höll på att lyckas kom någon in. Men jag visste att lyckan inte skulle vara så länge.

Men just som jag hade gett upp hoppet dyker plötsligt Bea Smith från TV-serien Kvinnofängelset (!!!) upp. Jag vet att hon kommer att förbli där en lång tid, så jag vet att de båda kusliga männen har misslyckats.

Så mardrömmen slutade i alla fall lyckligt.

Inga kommentarer:

Med Vänsterpartiet första maj

Jag demonstrerade med Vänsterpartiet i Södertälje idag. Samling 12.30, avgång 13.00 och vi gick till stora torget. Ett möte med bland anna...