onsdag 11 mars 2020

Seminariet om Quick-fallet

24 oktober 2019 hade Cajsa Lindholm  ett seminarium på teater Lederman om fallet Thomas Quick. Seminariet videofilmades och hon har nu lagt upp det på Youtube i tre delar. Avsikten är att ge en alternativ bild till den media och public service - och inte minst filmen "Quick" - försett oss med det senaste decenniet.

Del 1 kan ses här.

Del 2 kan ses här

Del 3 kan ses här

Jag deltog  för övrigt i diskussionen på seminariet, och jag skrev om detta här.

8 kommentarer:

Verutschkow sa...

Kan man se dig på filmen ? Om inte, kan man höra din röst ?

Erik Rodenborg sa...

Den har med även diskussionen efteråt så åtminstone kan jag höras . Jag har inte sett den ännu, men vet att hela diskussionen ska vara med.

Verutschkow sa...

I vilken eller vilka av delarna förekommer du och ungefär var ...
Inte så lätt att leta om du inte syns och man bara eventuellt hör din röst ...

Verutschkow sa...

Någon replik som härrör från dig och var i tiden den ligger ? Orkar inte
kolla ordentligt just nu ...

Erik Rodenborg sa...

Har snabbspolat utan ljud och det är uppenbart att de som gör inlägg från publiken inte syns i bild. Jag hinner inte lyssna igenom det nu; jag återkommer.

Peter sa...

Erik pratar från 19:14 i del tre.

Erik Rodenborg sa...

Peter
Tack för info. Då slipper jag leta. Cajsa svarade mig inte med en gång, utan det kommer i ett mer sammanfattande inlägg lite längre fram. Så vitt jag minns.

Erik Rodenborg sa...

PS. Har kollat det nu. Cajsa svar till mig kom ca 30.07. Jag blev mycket glad över att hon så entydigt talade klarspråk om hur hon såg på bortträngde minnen...

JK Rowling om transfrågor

I det häxjaktsliknande drevet som har skapats efter att Harry Potter- författaren JK Rowling twittrat om translagen i Skottand kan det finna...