tisdag 5 juni 2018

Galax: Vintergatan

Hade en konstig dröm i natt.

Jag var delgiven misstanke om inte endast ett, utan två brott.  I samband med detta skulle jag fylla i en del papper på en polisstation.

Det var lite krångligt.  Jag fyllde i dem fel, så jag blev tvungen att skriva om. Då tyckte polisen konstigt nog att jag skulle skriva över det gamla - istället för att ta nya blanketter.

Men det konstigaste var ändå detta.

Det fanns ju fält med överskrifter, som man skulle fylla i. Där fanns till exempel "Personnummer"  och "Aktuell adress".  Men ett av dessa var mer ovanligt.

Överskriften var nämligen "Galax". Jag frågade förvånat vad som menades. Då såg polisen lite generad ut och sa: "Du kan ju alltid skriva Vintergatan".

Vilket jag  gjorde.

Den - icke upphovsrättsskyddade -  bilden är från Wikipedia-artikeln "Vintergatan".

Inga kommentarer:

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...