söndag 17 juli 2022

What makes you smile?

För de som lever på en befolkad planet som genomgår en global uppvärmning behövs väl knappast några skräckfilmer för att skapa rädsla.

Men nu finns faktiskt ett riktigt tappert försök att få några stackars människor att bli än mer rädda. Jag syftar på filmen "Smile". Den ska komma i höst och jag råkade vid en YouTube-sökning  hamna rakt in i en trailer för den.

Ja, jo, jag brukar inte bli rädd för skräckfilmer, men just denna vet jag inte riktigt om jag klarar av att se...

----------------------------------------------------------------------------------------------------

PS. Fast nu har jag sett trailern ett antal gånger, och skräckkänslan har minskat varje gång. Jag skulle nog kunna se filmen också, utan att bli skrämd på något helt outhärdligt sätt...

5 kommentarer:

Tidlösa sa...

OT. Din "favorit" Paula White ballar ut totalt i den här videon (tillsammans med en del andra)

https://www.youtube.com/watch?v=9gIAtDxyTaM&t=28s

Någon slags förklaring till hennes bisarra beteende:

https://www.youtube.com/watch?v=J9EPSKDOSRU&t=578s

Ännu tokigare än vad jag trodde, eller har jag bara börjat vänja mig efter att ha försökt förstå religion i 20 år?

Tidlösa sa...

Paula White-Cain hette hon ju. Vilket namn...

Tidlösa sa...

Jag börjar förstå varför den här gamla parodin (från cirka 2012) togs på allvar av hundratusentals personer:

https://www.youtube.com/watch?v=rqvxX2RCsms

Erik Rodenborg sa...

OT? Verkligen?

Då har du inte vågat tänka tanken att du går i en mörk gränd och plötsligt möter Paula White-Caim som kommer emot dig med ett demoniskt leende.

När hon tröttnat på att vara en parodisk predikant öppnar sig nog oanade möjligheter för henne, i skräckfilmsbranschen.

Namnet Cain fick hon från sin tredje man. Han är rockmusiker och namnet Cain är ett taget namn. Alltså ville han heta Cain. Av någon anledning.

Om man vore paranoid skulle man kunna göra mycket av detta...

Erik Rodenborg sa...

PS. Hennes tredje man är också hennes nuvarande man.

För övrigt är hon ju framgångsteolog, dvs omfattar en lära som jag ser som en "kristen" motsvarighet till LaVey-satanismen..

http://religionshistoriskblogg.blogspot.com/2013/05/framgangsteologi-och-satanism.html

..."not just one of your toys"...

Ovanstående citat är från "Queens of Noise" med gruppen Runaways. De senaste kanske tolv åren har jag alltid associerat den låten ...