tisdag 14 augusti 2018

PS till förra inlägget

Jag vill bara lägga till en liten lustig detalj från när jag hördes av polisen i den nämnda härvan. Det var en mycket sympatisk polis som ringde mig, jag fick berätta och hon tog anteckningar (jag tror inte att jag bandades). Efter att jag berättat läste hon upp en sammanfattning hon gjort av vad jag hade sagt och frågade mig om jag kunde godkänna denna. Det kunde jag.

Men någon gång under det hela sa hon lite roat, att det här torde kunna hålla på mycket länge. För vi har här två sidor, som verkar väldigt ivriga på att lämna in olika förtalsanmälningar mot varandra.

Då kunde jag inte låta bli att skratta. Och tillade att jag hade precis samma intryck....

Påskfirandet - den kusliga bakgrunden

Långfredag....  Dagen då man ska fira hur "Guds son" offrades och torterades ihjäl för 2000 år sedan.  Många vet dock inte bakgrun...