onsdag 27 december 2023

Alltså...

Min dator upphörde plötsligt att fungera. När jag försökte logga in på bloggen, mina två fungerande mailadresser och min Facebooksida, från biblioteksdatorer, lyckades jag inte.

När jag så till sist köpte en ny dator lyckades jag inte heller. 

En del av dessa konton hade jag glömt mina lösenord till, men inte heller de jag mindes rätt lösenord till, kom jag in på.

Datorn var liksom biblioteksdatorerna en ny enhet, och det ställdes samma krav på båda. Jag hade trott att det faktum att jag  hade samma router som förut skulle göra det lättare, från min egen nya dator, men det blev det inte. 

Vare sig jag försökte logga in från bibliotek eller från min nya dator ställdes krav att jag skulle bevisa att jag är jag, som jag inte klarade

Till sist skapade jag två nya e-mail-adresser, och ett nytt Facebookkonto. Det sistnämnda stängdes dock snabbt ner av Facebook av tycker jag ganska så outgrundliga anledningar. Men jag överklagade avstängningen och fick tillbaks det nya kontot. Det gamla kommer jag fortfarande inte in på.

Vad gäller denna blogg är den kopplad till mailadressen kiremaj70@gmail.com. Jag var alltså avstängd från både denna och bloggen. Det verkade omöjligt att producera de bevis de krävde för att jag är jag. Antingen skulle de skicka en kod till andra mailadresser men de hade jag glömt lösenorden till. Kiremaj70-adressen och bloggen hade jag inte glömt lösenordet till men det hjälpte alltså inte. Eller så skulle de skicka en kod via SMS men det mobilnummer de hade var ett gammalt nummer.

Men ett av sätten att bevisa att jag är jag var ganska så knepigt och jag förstod inte ens vad de menade. Men när jag gjort det verkade det först visserligen inte funka, men till sist kom jag på ett lite fiffigt sätt att lyckas i alla fall.

Adressen kiremaj70@gmail.com funkar nu igen. Om det skulle hända något med den och bloggen igen kan jag nås på rodenborgerik@gmail.com.

För de som har haft kontakt med mig på adressen erik0570@gmail.com vill jag säga att den adressen kan jag inte längre nås på. De uppmanas att maila på någon av de två andra adresser som jag nämnt ovan.

Sedan går det förstås alltid att ringa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du förlorat en massa data dessutom på kuppen ? Trist i så fall ...

Erik Rodenborg sa...

Ingenting livsviktigt...

Med Vänsterpartiet första maj

Jag demonstrerade med Vänsterpartiet i Södertälje idag. Samling 12.30, avgång 13.00 och vi gick till stora torget. Ett möte med bland anna...