tisdag 24 januari 2023

Kort om ett kontroversiellt ämne

När jag hade en hemsida dominerades dess innehåll mycket av ett ämne som rituella övergrepp. Även om jag efter ett tag försökte ändra terminologi och använda andra ord för detta. Min blogg däremot skrev till en början väldigt lite om rituella övergrepp, men när min hemsida lades ner kom det mer om detta ämne i bloggen än tidigare. Men de senaste åren har jag haft extremt lite om detta.

Sedan har jag en speciell blogg om rituella och organiserade övergrepp, men även i denna hade jag successivt skrivit mer om organiserade än om rituella övergrepp.

Kanske kommer bloggen att bli mer intressant om jag fokuserar mer på rtt ämne som rituella övergrepp. Då kommer jag att ha den enda bloggen i Sverige som fokuserar på detta kontroversiella ämne och det kan mycket väl leda till ökat intresse.

Varför lämnade jag det ursprungliga fokuset? Lämnade jag det som en eftergift till samhället i stort, som inte vill höra talas om sådant? Lämnade jag det på grund av rädsla för vad som skulle kunna hända mig om jag skrev mycket om detta ämne? (!!!)

Det är obehagliga tankar.

Inga kommentarer:

Funderingar om trans...

Jag är inte emot den nyligen antagna lagen för att jag är emot transsexuella. Tvärtom. Under stora delar av mitt liv har jag själv uppfattat...