onsdag 6 juni 2012

Är jag "Sveriges galnaste feminist"?

På det oefterhärmliga forumet Flashback har det nyligen utlysts en tävling om vem som är Sveriges galnaste feminist. Jag är tydligen en av de 24 kandidaterna.

Kul. Speciellt som de flesta av de andra kandidaterna är helt förträffliga personer. I synnerhet känner jag mig lite smickrad över att komma med på samma lista som Madeleine Leijonhufvud och Monica Dahlström-Lannes. Att jämföras med Maud Olofsson och Beatrice Ask är kanske inte riktigt lika roligt, men man kan ju inte få allt här i världen.

Det enda argument som jag kan hitta för att just jag ska få vara med på denna celebra lista tycks dock vara mitt utseende: "Galnare människa får man leta efter. Titta bara på hur denna ser ut. Har ”hen” bytt kön? Lyckligtvis har denna inget inflytande alls."

Hittills verkar ingen ha kommit på tanken att utlysa en tävling om vilket som är det snaskigaste internetforumet i Sverige. Kanske för att alla ändå vet att Flashback är den givne segraren.

9 kommentarer:

noboytoy sa...

Nej, nej Erik. Inbilla dig inte att du får stå på prispallen.
Jag kommer att klå dig;)

Erik Rodenborg sa...

Nja, jo, du har nog rätt. Som jag skrev - man kan inte få allt här i världen.

Jag får väl satsa på att försöka bli årets förvillare på VoF istället.

noboytoy sa...

Problemet är bara att de tycker att jag inte har något "inflytande".

Det kan bli så att jag faller på deras föreställning om mig som person;).

Hur anmäler man sig till Vof;)?

Erik Rodenborg sa...

Det bästa sättet är nog att driva frågan om att bortträngda minnen, eller "rituella övergrepp", existerar. Trodde jag länge.

Men det hjälper nog inte i alla fall /suckar/.

Trots att jag har drivit dessa frågor i flera år, och blivit kallad för allt möjligt fult på VoF:s forum, har jag hittills inte lyckats få förvillarpriset.

Världen är definitivt orättvis....

Shed Light sa...

Grattis!
För det är en ära!

Minns att Göran Lindberg-tråden censurerades när din blog om rituella övergrepp nämndes...DÅ blev det känsligt.

Tidlösa sa...

Erik,

Du måste bli kreationist eller homeopat, eller komma till tro på Ambres. Då blir du utnämnd på studs, förutsatt att du är relativt offentligt känd.

Erik Rodenborg sa...

Tro på Ambres kan jag absolut inte göra. Jag vet lite för mycket om fornegyptisk religion för att kunna svälja att den mannen skulle vara en reinkarnerad egyptisk präst.

Homeopati kan jag bara inte tro på, även om jag faktiskt känner flera som anser sig ha blivit hjälpt av det.

Kreationist? Nja, möjligen en light-variant av "Intelligent Design", alltså att evolutionen inte är slumpmässig utan på något sätt "styrd".

Men det räcker nog inte riktigt.

Anna Lundin sa...

Ni har haft en del inflytande på mig i alla fall!

Erik Rodenborg sa...

Någon som undrar hur det gick? Jag blev nia, (NBT blev tia), men jag vann i kategorin "Sveriges galnaste feministiska bloggare".

Alltid något.

https://www.flashback.org/t1886580p2

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...